pałac w Witaszycach

Dwór pałacowo parkowy, Witaszyce, Wielkopolska, Polska


Miałam szczęście, że muzeum zamknięte a jednak właściciel mnie wpuścił. Nazywa się Tomasz Klauza i mieszka w tymże pałacu. Historia tejże miejscowości zaczyna się już w 1350 roku.

Dookoła budynku rozciąga się park, do którego jest dostęp publiczny, znajduje się tam chociażby takie cudeńko przyrody jak – Grab pospolity z obwodem 215 cm w pasie, czyli objąć da się, albo Klon zwyczajny, którego obwód już większy bo 280 cm. W sąsiedztwie stoją oficyny pałacowe.


Film, kilka minut opowieści o pałacu i jego właścicielach: Witaszyce również Mistrz Yoda

Tuż obok znajduje się mniejszy urokliwy budynek. W nim znajduje się muzeum Star Wars, tak! syn właściciela wymyślił to i razem wdrożyli w swoje życie jako pasja i życie. Byłam, widziałam, mam zdjęcie chociażby z Lordem Vaderem czy Master Yodą.


link: http://palacwitaszyce.com.pl

To koniecznie musicie przeczytać, bardzo ciekawa historia: właściciel parku to!

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.